Passbeskrivning

Passbeskrivning Våren 2022

Bokning till klasserna görs enklast via vår app

 “Träningsverket Danderyd”. 

Bokad plats måste bekräftas senast 10 minuter innan klassen startar och avbokning senast 2 timmar innan. Sen avbokning/din bokade plats hinner släppas till drop-in resulterar i sju dagars avstängning från bokningssystemet.

Du kan boka max sju klasser på en period om sju dagar.

 

Välkommen!

 

Boxercise

Passet utgår från boxningens grunder och vi blandar slag i olika kombinationer mot så kallade mitsar. Man arbetar i par men du behöver inte komma tillsammans med någon då rotation av partner sker genom hela passet. Sätter både styrka, flås och huvudet på prov. En riktigt rolig klass där du knappt märker att du tränar!

 

Cirkelträning

Enkel styrketräning för hela kroppen som utförs på gymmets cirkelträningsmaskiner. Blandas med lite flås-, och core-övningar.

 

Core

Kort men intensivt pass där fokus ligger på bålen: mag-, och ländryggsmuskulatur. Bra och behövligt pass för alla då en stark bål (core) kommer att hjälpa Dig till vardags så som i Din träning.

 

Crosscage

Intensiv stationsträning där de olika övningarna utförs i korta intervaller. Här maxas pulsen och stationerna är en blandning av både explosivitet, styrka och kondition.

 

Funktionell Styrka

Intervall-, och/eller repetitionsbaserad puls-, och styrketräning med redskap samt med egen kroppsvikt där hela kroppen får sitt. Enkelt, roligt och väldigt effektivt!

 

Glutes Express

Kort och intensivt pass som fokuserar på en av kroppens största muskler, sätet. Ett starkt och vältränat säte är en viktig grund för en hållbar kropp.

 

Hatha Flow

Klassen utgår från grund praktiken inom yoga, Hatha,  med insprängda inslag av coreflow och coreövningar emellanåt. Dessutom lägger vi fokus på hur överkroppens integritet kan behållas i de olika momenten under yogapraktiken. 

 

Seniorer

Passet för dig som är lite mindre ung (+65) och känner att du behöver få ta det lugnare. På detta pass tränar vi styrka, kondition, balans och rörlighet.

Spinning

Inomhuscykling i grupp till peppande musik. Här får flåset sig en maximal omgång! Du kan själv anpassa motståndet och hastigheten och klassen passar därför alla, nybörjare som mer rutinerade cyklister.

 

“Stel som ett kassaskåp”

Klassen för Dig som vill träna upp Din rörlighet men kanske känner att yoga inte riktigt är Din grej. Ingen är för stel för att delta, detta är klassen för Dig som känner att Du börjar på noll.

 

Ungdomspass

Två olika klasser anpassade efter ålder. Ena klassen för ungdomar födda -08, -09 och -10 (denna klass är gratis för ungdomen om en vårdnadshavare är medlem) och den andra för de mellan 14-18 år. Dessa klasser fokuserar framför allt på teknik. I ung ålder är det extra viktigt att lära sig de rätta grunderna för att sedan kunna träna på ett effektivt och framför allt säkert sätt på egen hand. Här blandas styrka, kondition och rörlighet.

 

Utomhusträning

Klasser utomhus kommer att pågå så länge väder och vind tillåter. Dessa klasser är en härlig blandning mellan redskapsträning och ut i skog och mark. Varje utomhusträning är olik den andra och inriktning varierar från instruktör till instruktör. Oömma kläder rekommenderas.

 

Workshops

Under terminens gång kommer diverse olika workshops med blandade inriktningar att hållas. Dessa workshops kommer att kräva föranmälan och beroende på typ av workshop kommer de att vara mot en avgift. Håll utkik i vår bokningsapp för löpande info om kommande workshops.

 

Yin yoga

Vi fokuserar på yin-delarna i kroppen så som skelett, myofascia, bindväv (som är en del av fascian), ligament, inre organ och de så kallade meridianerna. De mycket enkla ställningarna utförs alltid liggande eller sittande. Till skillnad från andra yogastilar låter yinyogan dina muskler slappna av helt, du stannar i varje ställning under flera minuter. I yinyogan stretchar vi inte, vi drar inte och vi vill undvika att hålla kroppen i ytterlägen. Vi slappnar av och låter kroppen vara och kommer på så sätt mycket djupare (så kallad passiv stretch). Ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet.

Tänk på att klä Dig varmt till denna klass!